De Volkswagen Transporter
Ontdek hem nu!
De nieuwe Transporter komt eraan.
De nieuwe generatie van de Transporter is op alle fronten verbeterd. Zo krijgen de nieuwe modellen een aanzienlijk verder uitgebreide standaarduitrusting – met onder meer een digitale cockpit, centraal display en de nieuwste assistentiesystemen – plus volledig nieuwe en efficiënte aandrijfsystemen. Zo wordt de nieuwe Transporter de eerste Volkswagen bedrijfswagen die leverbaar wordt met diesel-, plug-in hybride- en elektrische aandrijflijnen. Daarnaast is de laadruimte 61 mm langer en de breedte tussen de wielkasten zelfs met 148 mm toegenomen ten opzichte van zijn voorganger. De nieuwe Transporter en Caravelle worden op 15 september gepresenteerd en zullen daarna op de IAA in Hannover voor publiek te bekijken zijn. Uitvoeringen, prijzen en specificaties voor de Nederlandse markt zullen bij de start voorverkoop, kort na de IAA, bekend worden gemaakt. De eerste beelden tonen de nieuwe Transporter als PanAmerica en Caravelle als Style.
Het beste van de nieuwe Transporter.
✔️ Grote keuze uit aandrijflijnen: diesel-, plug-in hybride- en volledig elektrisch
✔️ Groter laadvolume, hoger laadvermogen en groter trekgewicht
✔️ Langer en breder dan zijn voorganger
✔️ Brede keuze aan carrosserievarianten
✔️ Strak ontwerp en nog rijkere standaarduitrusting
✔️ Voor iedereen geschikt als twee-, drie-, vier-, vijf- of zeszitter
✔️ Als Kombi (personenwagen) met maximaal negen zitplaatsen
Strak ontwerp en nog rijkere standaarduitrusting.
Met zijn strakke ontwerp zijn de nieuwe Transporter en Carravelle duidelijk herkenbaar als lid van de Volkswagen Bedrijfswagens-familie. De standaard LED-koplampen en de LED-units aan de achterzijde zijn bepalend voor het aerodynamische design. Net als zijn voorgangers wordt hij leverbaar met een achterklep of openslaande deuren.
Daarnaast wordt de Transporter standaard geleverd met functies als een elektronische parkeerrem inclusief Auto Hold-functie, 12 inch digitaal instrumentenpaneel (Digital Cockpit), infotainmentsysteem (inclusief DAB+, draadloze App-Connect met Apple CarPlay, Android Auto, online diensten en een 13 inch touchscreen), multifunctioneel stuur, regensensor, Lane Assist rijbaanassistent, Autonomous Emergency Braking Front Assist en dynamische verkeersbordherkenning met eenrichtingsverkeer waarschuwing. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem.
De nieuwe Transporter is standaard voorzien van een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele inductieve laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A of 12-volt aansluitingen. Optioneel kan je ook kiezen voor een 230 V stroompunt (400W) inclusief omvormer om allerlei elektrische apparaten van stroom te voorzien.
Brede keuze aan carrosserievarianten.
De nieuwe Transporter wordt geleverd in diverse carrosserievarianten zoals de gesloten bestelwagen (zonder ramen achterin), dubbele cabine, Kombi (inclusief ramen achterin) en als Chassis Dubbele Cabine. De Kombi- en gesloten bestelwagenmodellen worden optioneel ook verkrijgbaar met een verhoogd dak. De gesloten bestelwagen, dubbele cabine en Kombi worden daarnaast ook leverbaar met een verlengde wielbasis. Het verhoogde dak kan voortaan ook worden gecombineerd met de kortere wielbasis. Standaard is de nieuwe Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin en optioneel zijn er drie zitplaatsen op de eerste zitrij mogelijk.
De dubbele cabine variant van de bestelwagen voegt hier een driezitsbank op de tweede zitrij aan toe. Het totaal aantal zitplaatsen komt hiermee op vijf of zes. Op een later moment zal de Transporter als Kombi (personenwagen) bestelbaar worden, met optioneel een driezitsbank op de derde zitrij. Als enige bedrijfswagen in deze klasse wordt de nieuwe Transporter bovendien leverbaar als pick-up dubbele cabine. In dat geval zijn er zes zitplaatsen aan boord mogelijk: voorin de bestuurdersstoel plus een tweezitsbank met op de tweede zitrij een driezitsbank.
Langer en breder.
De nieuwe Transporter is 5.050 mm lang, een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en optioneel komt er een verlengde uitvoering met een 400 mm langere wielbasis (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de nieuwe Transporter 128 mm breder dan zijn voorganger (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren, omdat deze zowel in de lengte als breedte geplaatst kunnen worden. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Door de grotere afmetingen is er nu nog meer interieurruimte en is het laadvolume toegenomen.
Extra laadvolume, laadvermogen en trekgewicht.
Dankzij de grotere lengte, breedte en wielbasis zijn de laadmogelijkheden van de nieuwe Transporter in alle opzichten gegroeid, maar met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) past hij in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het (maximale) laadvolume van de Transporter met standaard wielbasis en standaard dak is toegenomen tot 5,8 m3 en met het verhoogde dak kan zelfs 9,0 m3 worden getransporteerd. Tussen de wielkasten meet de maximale laadbreedte nu 1.392 mm (+148 mm). Het maximale laadvermogen van de Transporter met standaard wielbasis met dieselmotor is gestegen van 1,2 naar 1,3 ton. Voor de gesloten bestelwagen met dieselmotor en een vermogen van 110 en 125 kW is het maximale aanhangergewicht (geremd met een stijgingspercentage tot 12%) verhoogd van maximaal 2,5 naar maximaal 2,8 ton. Tot slot is de maximale dynamische daklast gegroeid van 150 kg naar 170 kg.
De volledig elektrische
e-Transporter.
Omdat je regelmatig in een milieuzone moet zijn. Omdat het voor jou de meest toekomstbestendige keuze is. En… omdat je gewoon graag Transporter rijdt. Daarom kies je voor de nieuwe e-Transporter: de eerste 100% elektrische Transporter. Met een actieradius tot wel 330 km (WLTP)3, een ongeëvenaard hoog trekgewicht tot wel 2,3 ton en een laadvermogen tot ruim een ton. Het comfort dat je van de Transporter gewend bent, nu met digitale cockpit en slimme rij-assistenten.
Diesel, plug-in hybride én volledig elektrisch.
De nieuwe Transporter en Caravelle worden voor het eerst leverbaar met plug-in hybrideaandrijving (eHybrid) en een volledig elektrische variant (e-Transporter en e-Caravelle), als alternatief voor de diesels (TDI).
Qua vermogen biedt de Transporter keuze uit drie TDI-versies: 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) en 125 kW (170 pk). Aanvullend komt hij er met plug-in hybrideaandrijving, met een systeemvermogen van 171 kW (233 pk), én in vier volledig elektrische versies: met 85 kW (116 pk), 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) en 210 kW (286 pk). Die laatste drie krijgen standaard een 64 kWh (netto) accupakket, de basisversie met de 85 kW elektromotor wordt geleverd met een 54 kWh (bruto) variant. De netto capaciteit hiervan is nog niet bekend.
TDI- en eHybrid-modellen zijn standaard voorzien van voorwielaandrijving. 4MOTION vierwielaandrijving wordt als optie leverbaar voor de TDI-versies vanaf 110 kW. De volledig elektrische modellen hebben achterwielaandrijving; later staat ook hiervoor een versie met vierwielaandrijving gepland.
Pouw Volkswagen Bedrijfswagens vestigingen
Welkom bij Pouw. Nieuwe en gebruikte personenauto's, bedrijfswagens. Vakkundig onderhoud en reparaties.