De Volkswagen e-Transporter
Ontdek hem nu!
Ontdek de nieuwe
e-Transporter.
Omdat je regelmatig in een milieuzone moet zijn. Omdat het voor jou de meest toekomstbestendige keuze is. En… omdat je gewoon graag Transporter rijdt. Daarom kies je voor de nieuwe e-Transporter: de eerste 100% elektrische Transporter. Met een actieradius tot wel 330 km (WLTP)3, een ongeëvenaard hoog trekgewicht tot wel 2,3 ton en een laadvermogen tot ruim een ton. Het comfort dat je van de Transporter gewend bent, nu met digitale cockpit en slimme rij-assistenten.
Voor mekaar. Met de nieuwe e-Transporter.
Het beste van de nieuwe Transporter.
✔️ Maximaal trekgewicht tot 2,3 ton
✔️ Maximaal laadvermogen tot 1,1 ton
✔️ Maximaal vermogen tot 210 kW (282 pk)
✔️ Tot 330 km WLTP actieradius met het 64 kWh accupakket
✔️ Snelladen (125 kW) van 10% naar 80% in slechts 38 minuten
✔️ Brede keuze aan carrosserievarianten
✔️ Strak ontwerp en nog rijkere standaarduitrusting
Extra voordelige netto investering.
De Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto's (SEBA) is alleen dit jaar nog beschikbaar. De SEBA maakt de netto investering van de nieuwe e-Transporter nog interessanter als je overweegt over te stappen naar elektrisch. Profiteer alleen dit jaar nog van extra voordeel tot € 5.000. In combinatie met de andere bestaande fiscale regelingen zoals de KIA en MIA, kan je netto investering uitkomen op €33.231.
Strak ontwerp en nog rijkere standaarduitrusting.
Met zijn strakke ontwerp is de nieuwe e-Transporter duidelijk herkenbaar als lid van de Volkswagen Bedrijfswagens-familie. De standaard LED-koplampen en de LED-units aan de achterzijde zijn bepalend voor het aerodynamische design. De nieuwe e-Transporter is leverbaar met een achterklep of openslaande deuren.
Daarnaast wordt de e-Transporter standaard geleverd met functies als een elektronische parkeerrem inclusief Auto Hold-functie, 12 inch digitaal instrumentenpaneel (Digital Cockpit), infotainmentsysteem (inclusief DAB+, draadloze App-Connect met Apple CarPlay, Android Auto, online diensten en een 13 inch touchscreen), multifunctioneel stuur, regensensor, Lane Assist rijbaanassistent, Autonomous Emergency Braking Front Assist en dynamische verkeersbordherkenning met eenrichtingsverkeer waarschuwing. Het infotainmentsysteem kan optioneel worden uitgebreid met een navigatiesysteem, de mobiele online diensten van VW Connect en VW Connect Plus (standaard bij het navigatiesysteem) en – voor de muziekliefhebbers – een Harman Kardon audiosysteem.
De nieuwe e-Transporter is standaard voorzien van een opbergvak voor smartphones in de middenconsole met een optionele inductieve laadfunctie. Andere apparaten kunnen worden opgeladen via maximaal zeven USB-C, USB-A of 12-volt aansluitingen. Optioneel kan je ook kiezen voor een 230 V stroompunt (400W), deze bevindt zich op de bestuurdersstoel, en is inclusief omvormer om allerlei lichte elektrische apparaten van stroom te voorzien. Voor het zwaardere werk kan je kiezen voor 2x 230V stroompunten in de laadruimte, deze zijn met maximaal 2.300W te belasten.
Brede keuze aan carrosserievarianten.
De nieuwe e-Transporter komt beschikbaar in diverse carrosserievarianten zoals de gesloten bestelwagen (zonder ramen achterin), dubbele cabine, Kombi (inclusief ramen achterin) en als Chassis Dubbele Cabine. De Kombi- en gesloten bestelwagenmodellen worden optioneel ook verkrijgbaar met een verhoogd dak. De gesloten bestelwagen, dubbele cabine en Kombi worden daarnaast ook leverbaar met een verlengde wielbasis. Het verhoogde dak kan voortaan ook worden gecombineerd met de kortere wielbasis. Standaard is de nieuwe e-Transporter als gesloten bestelwagen uitgerust met twee afzonderlijke stoelen voorin en optioneel zijn er drie zitplaatsen op de eerste zitrij mogelijk.
De dubbele cabine variant van de bestelwagen voegt hier een driezitsbank op de tweede zitrij aan toe. Het totaal aantal zitplaatsen komt hiermee op vijf of zes. Op een later moment zal de Transporter als Kombi (personenwagen) bestelbaar worden, met optioneel een driezitsbank op de derde zitrij. Als enige bedrijfswagen in deze klasse wordt de nieuwe e-Transporter bovendien leverbaar als pick-up dubbele cabine. In dat geval zijn er zes zitplaatsen aan boord mogelijk: voorin de bestuurdersstoel plus een tweezitsbank met op de tweede zitrij een driezitsbank.
Langer en breder.
De nieuwe e-Transporter is 5.050 mm lang, een toename van 146 mm ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm en optioneel komt er een verlengde uitvoering met een 400 mm langere wielbasis (totale lengte: 5.450 mm). Met 2.032 mm is de nieuwe Transporter 128 mm breder dan zijn voorganger (zonder buitenspiegels). De maximale breedte tussen de wielkasten is met 148 mm toegenomen tot 1.392 mm. Dit maakt het gemakkelijk om Europallets te vervoeren, omdat deze zowel in de lengte als breedte geplaatst kunnen worden. De lengte van de laadruimte op de vloer van de Transporter met normale wielbasis meet 2.602 mm, oftewel 61 mm meer dan zijn voorganger. Met een verlengde wielbasis groeit die lengte tot 3.002 mm. Door de grotere afmetingen is er nu nog meer interieurruimte en is het laadvolume toegenomen.
Extra laadvolume, laadvermogen en trekgewicht.
Dankzij de grotere lengte, breedte en wielbasis zijn de laadmogelijkheden van de nieuwe e-Transporter in alle opzichten gegroeid, maar met een hoogte van minder dan 2,0 meter (normaal dak) past hij in vrijwel alle conventionele parkeergarages. Met een draaicirkel van slechts 11,8 meter (normale wielbasis) kan hij ook moeiteloos door krappe bochten manoeuvreren. Het (maximale) laadvolume van de e-Transporter met standaard wielbasis en standaard dak is toegenomen tot 5,8 m3 en met het verhoogde dak kan zelfs 9,0 m3 worden getransporteerd. Tussen de wielkasten meet de maximale laadbreedte nu 1.392 mm (+148 mm). Het maximale laadvermogen van de e-Transporter met standaard wielbasis is 1 ton en het maximale trekgewicht is tot 2,3 ton.
Pouw Volkswagen Bedrijfswagens vestigingen
Welkom bij Pouw. Nieuwe en gebruikte personenauto's, bedrijfswagens. Vakkundig onderhoud en reparaties.