De Volkswagen ID.3 GTX Performance is nu te bestellen.

De nieuwe ID.3 GTX Performance, de nieuwste en allerdikste versie van de Volkswagen ID.3, combineert een vermogen van 240 kW/326 pk met achterwielaandrijving en is daarmee een rasechte elektrische ‘hot hatch’. Hij accelereert in 5,7 seconden van 0-100 km/u en het sportonderstel staat garant voor volop rijdynamiek. Zijn kracht schuilt ‘m niet alleen in snelheid, maar ook in uithoudingsvermogen. Dankzij het 79 kWh accupakket bedraagt de maximale range 595 km** (WLTP). Inclusief een zéér ruime en sportieve standaarduitrusting is de ID.3 GTX Performance leverbaar vanaf € 51.990*.

De 240 kW/326 pk sterke elektromotor van de ID.3 GTX Performance is de modernste, krachtigste en meest efficiënte in de elektrische reeks van de ID.3. Zijn maximale koppel bedraagt 560 Nm. Dat vertaalt zich in een acceleratie van 0-100 km/u in 5,7 seconden en een topsnelheid van 200 km/u. Het nieuwe lithium-ion accupakket heeft een capaciteit van 79 kWh. Daarmee is een maximale range van 595 kilometer** (WLTP) mogelijk. Snelladen kan met 185 kW gelijkstroom. Het opladen van 10-80% duurt daarmee circa 26 minuten.

Elektrisch rijplezier met de ID.3 GTX.

De ID.3 GTX Performance focust op rijplezier. Door de slimme plaatsing van het accupakket ligt het zwaartepunt laag en is de gewichtsverdeling optimaal. Extra zware stabilisatoren en de sportieve GTX-afstemming van het onderstel met multilink achteras, progressive steering en 20 inch lichtmetalen velgen dragen bij aan een directe handling. Het veelgeprezen Dynamic Chassis Control (DCC) onderstel met adaptieve dempers dat we ook kennen van andere Volkswagens, en waarmee het onderstel naar wens is in te stellen van heel sportief tot heel comfortabel, is maar liefst in 15 verschillende standen in te stellen.

Vrijwel alle opties zijn standaard op de ID.3 GTX.

De ID.3 GTX Performance maakt sportiviteit zichtbaar met onder meer in zwart uitgevoerde 20 inch lichtmetalen Skagen-velgen, een speciale voorbumper, zwarte luchtinlaten met diamantpatroon, IQ.Light LED matrixverlichting en dagrijverlichting in pijlpuntvorm. Diverse carrosserie-elementen zijn eveneens uitgevoerd in zwart.

De sportiviteit krijgt in het interieur een vervolg met premium Top-sportstoelen met geperforeerd GTX-logo en GTX-bekleding. Ook het multifunctionele sportstuur met rode stiksels en de rode en zilveren afwerkingsaccenten zijn typisch GTX. Zelfs in het instrumentenpaneel zijn GTX-features opgenomen. Het Comfort Pakket, het Interieur Style Pakket Plus én het Assistance Pakket zijn bij de complete standaarduitrusting inbegrepen. Vrijwel alles is standaard: denk daarbij aan items als elektrisch bedienbare stoelen, het meest uitgebreide navigatiesysteem ‘Discover Pro’ en  LED Matrix-verlichting tot het Harman Kardon audiosysteem.

Uiteraard profiteert ook de ID.3 GTX Performance van het nieuwe ID.3 cockpitdesign waarbij een groot (32,8 cm) centraal geplaatst touchdisplay voor het infotainmentsysteem een hoofdrol vervult. Bij de IDA stemassistent is ChatGPT geïntegreerd.

Elektrische sportiviteit vanaf € 51.990,-. 

De nieuwe ID.3 GTX Performance maakt zeer sportief elektrisch rijden mogelijk voor prijzen vanaf € 51.990*. Het sportieve topmodel van de ID.3-reeks is naar eigen wens samen te stellen in de online configurator op Volkswagen.nl. De leveringen starten in september.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie volkswagen.nl.

** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.