SEAT bouwt in zes jaar tijd meer dan een miljoen SUV’s
De SUV scoort en claimt jaar na jaar een groter marktaandeel. Sports Utility Vehicles waren vorig jaar goed voor 46% van de autoregistraties in Europa, 5 procent meer dan het jaar ervoor. Dit jaar verkocht SEAT zijn 1 miljoenste SUV, zes jaar na de introductie van het eerste model. Vorig jaar waren de Arona, Ateca en Tarraco met 192.100 eenheden al goed voor 49% van de wereldwijde verkoop van SEAT. Design, veelzijdigheid en een sportief rijgedrag spelen een essentiële rol bij de keuze van klanten voor deze SUV’s.
De 1 miljoenste SEAT SUV die recent van de band liep was een Arona. Sinds de lancering in 2017 is SEAT’s eerste stads-SUV uitgegroeid tot de populairste auto van het merk, met 481.585 verkochte exemplaren wereldwijd. Met name in thuisland Spanje is de Arona een bestseller; vorig jaar was het zelfs de eerste keer dat een SUV de bestverkochte auto van het land was. De Arona is zo populair geworden door zijn uitgesproken design, het innovatieve interieur, de nieuwste technologie met dynamische prestaties en zijn gunstige prijs-kwaliteitverhouding.