Indrukwekkend front
Met zijn lage en brede front maakt de nieuwe A6 Avant indruk in het verkeer, terwijl de krachtig aangezette spatborden zijn dynamische uitstraling versterken.
Zo ziet voorsprong eruit.
Investeer in uzelf met de Audi A6. Een stijlvolle zakenauto met sportieve prestaties. Boordevol innovaties, zoals virtual cockpit, rij-assistentiesystemen en MMI-systeem met touch response. Afgewerkt tot in de kleinste details zoals u dat van Audi verwacht.
Ga direct naar:
De vlotte looks van de A6 Avant gaan moeiteloos samen met een ruim opgezet interieur.
Indrukwekkend front
Met zijn lage en brede front maakt de nieuwe A6 Avant indruk in het verkeer, terwijl de krachtig aangezette spatborden zijn dynamische uitstraling versterken.
Dynamisch design
De vloeiend dalende daklijn en de schuine achterkant dragen bij aan een dynamisch geheel, waardoor de A6 Avant een sportieve uitstraling heeft.
Sportieve accenten
Een sportieve spoiler en opvallende chroomstrip sieren de achterklep, waardoor de achterkant van de A6 Avant een krachtig en stijlvol karakter krijgt.
Bewegingsruimte
Been-, hoofd- en schouderruimte van de nieuwe Audi A6 Avant zijn nog royaler dan in zijn ook al niet kleine voorganger. Dat biedt perspectieven voor compromisloos comfortabel reizen, zakelijk en privé.
Organisatiestructuur
Met behulp van het vastzetsysteem schuiven spullen niet door de bagageruimte. Dankzij de telescopisch uitschuifbare stangen, bodemrails, netten, spanbanden en vastzetogen blijft alles staan waar u het neerzet.
Panorama-glasdak
Het glazen dak is 30 % groter dan in de voorgaande generatie van de A6 Avant. Bij fel zonlicht zorgt een elektrisch bedienbaar scherm ervoor dat de temperatuur binnenin niet te hoog wordt. Dit zonnescherm is volledig lichtwerend. Dankzij de geïntegreerde windgeleider blijft het windgeruis bij opengeschoven glaspaneel binnen de perken, zodat u in alle rust van de buitenlucht kunt genieten.
Optimale opslagmogelijkheden
Met een bagageruimte van 565 tot 1.680 liter biedt de nieuwe Audi A6 Avant genoeg ruimte voor al uw benodigdheden, terwijl de neerklapbare achterbank en handige doorlaadopening het vervoer van grote voorwerpen vereenvoudigen.
Natuurlijk overwicht
De lage en brede Singleframe-grille met aluminiumkleurige lamellen vormt het middenpunt van de dynamische voorzijde. De scherp gemodelleerde koplampen bevatten opvallende verlichtingselementen. Door deze aandacht voor de koplampunits komt het optische zwaartepunt verder naar buiten te liggen, waardoor de auto nog breder lijkt. Daar draagt het horizontale design van de motorkap ook aan bij. De overheersende boodschap: een auto die er zijn mag en die zich niet weg laat stoppen.
Progressief
Door de scherpe lijnen en strakke, atletische lijnen oogt de A6 Avant en profil dynamisch en progressief. De portieren vertonen een lichte welving naar binnen, waardoor de opbollende spatborden extra goed tot hun recht komen. Een authentieke verwijzing naar het quattro-DNA. De 2,62 meter grote wielbasis van de A6 Avant versterkt dit plaatje, evenals de forse wielmaten die leverbaar zijn. Afgebeeld zijn 21-inch gesmede lichtmetalen velgen in 10-Y-spaak design.
Beeldbepalend
De driedimensionaal getekende achterkant krijgt een sportief tintje door de dakspoiler. Ook de chroomstrip tussen de achterlichten, de brede aluminiumkleurige uitlaatmonden en het verlichtingdesign zijn beeldbepalend. De A6 Avant is duidelijk een vooruitstrevende auto.
Bepaal zelf de interieurstijl van de nieuwe Audi A6 Avant. Naast het basisniveau zijn er nog ‘sport’ en ‘design’. Ook veelomvattende pakketten als ‘design selection’ en S line (hier afgebeeld) leveren een ander interieurbeeld op. Aan de hand van de bekledingsoorten en -kleuren en de decoratielijsten drukt u helemaal een eigen stempel op de ambiance binnenin. Maar ongeacht uw smaak is één ding altijd hetzelfde: de door vriend en vijand geprezen afwerking van Audi. Die is ongeëvenaard.
De 10,1 en 8,6 inch grote HD touchscreens van MMI navigatie plus zijn naadloos ingepast in het fraaie dashboardontwerp. In combinatie met deze topversie van het infotainmentsysteem is ook het instrumentenpaneel volledig digitaal. Allerhande functies en instellingen zijn op te slaan in gebruikersprofielen. De icoontjes op het MMI-scherm zijn met ‘drag and drop’ te verplaatsen en te ordenen, net zoals op een smartphone. Voor al deze digitale technologie geldt dat ze eenvoudig werkt en doordacht in elkaar steekt.
Het MMI touch response-systeem behoort tot de beste op de markt, dankzij de intuïtieve bediening en vele mogelijkheden tot personalisering. Er zijn zeven bestuurdersprofielen vast te leggen, met daarin de instellingen van zo’n vierhonderd functies. Ideaal als er meer bestuurders zijn of om presets te bewaren voor verschillende gebruikssituaties. Door de duidelijke, platte menustructuur zijn auto-instellingen snel te vinden. Met ‘drag and drop‘ zijn – net zoals bij smartphones – veelgebruikte functies op een zelfgekozen plek in het MMI-menu te plaatsen.
Klikken, verwijderen, zoomen, scrollen. Het MMI touch response-bedieningsconcept werkt net zo eenvoudig als een smartphone, aangevuld met een niet te onderschatten eigenschap: haptische feedback. Als u het scherm aanraakt, activeert u niet meteen een functie. Pas als u met dezelfde kracht drukt alsof het een fysieke knop betreft, reageert het systeem. Ter bevestiging voelt en hoort u een mechanische klik. Dit is belangrijk in een auto, omdat u zo functies kunt gebruiken terwijl uw aandacht bij het verkeer blijft. Het bovenste scherm is er voor infotainment en navigatie, terwijl het onderste touchscreen geschikt is voor tekstinvoer, klimaatregeling en diverse comfortfuncties. Ook digitaal en overzichtelijk is de 12,3-inch grote Audi virtual cockpit, een instrumentenpaneel waarop niet alleen de snelheid is te zien, maar ook het navigatiescherm en informatie van telefoon en Audi connect.
Bij MMI navigatie plus zijn een 4G-verbinding en WiFi-hotspot inbegrepen. Het navigatiesysteem is zelflerend en geeft zoeksuggesties op basis van eerder verreden routes. De routebegeleiding inclusief verwerking van de actuele verkeerssituatie werkt online via aanbieder HERE. Mocht de dataverbinding slecht of afwezig zijn, dan schakelt het systeem over op de parallel meedraaiende onboard-navigatiekaarten. Inbegrepen zijn zes halfjaarlijkse kaartupdates.
Geef je voorkeursdatum en -tijd op.
Onder de noemer Audi connect bieden wij diverse onlinetoepassingen aan, waaronder car-to-x-services. Met de Audi connect key is de nieuwe A6 Avant met een Android-smartphone af te sluiten en te ontgrendelen. Voor de koppeling tussen auto en telefoon gebruikt u de myAudi-app.
Taal is intuïtief en daarom is de Audi A6 Avant nu daarmee te bedienen. De slimme technologie begrijpt wat u vraagt of zegt, ook zonder vaste commando’s. Daarmee werken onder meer navigatie, radio en berichten.
Leg uw smartphone in de Audi phone box en het toestel maakt via Bluetooth contact met de auto. Vervolgens zijn de telefoonfuncties te gebruiken via MMI, de stuurknoppen en met spraaksturing. Bovendien koppelt het toestel zich automatisch aan de autoantenne, zodat het ontvangstsignaal en de spraakkwaliteit beter zijn. Nog een pluspunt van de Audi phone box: toestellen die geschikt zijn voor Qi draadloos opladen, laden automatisch hun batterij op.
Achterinzittenden kunnen via het Audi Rear Seat Entertainment films bekijken en muziek beluisteren. Als u er een dataverbinding aan koppelt, is via dit systeem en de 4G-WiFi-hotspot van de auto ook internettoegang mogelijk. De 10,1-inch Android-tablet is uitneembaar en ook buiten de auto te gebruiken.
Toonaangevende verlichting. Expressieve blik.
De A6 Avant is er ook met HD Matrix LED-koplampen inclusief dynamische knipperlichten. Die lampen maken op twee manieren indruk. Ten eerste hebben ze een zeer goede lichtopbrengst, zonder tegenliggers te hinderen. Ten tweede laten ze de A6 Avant heerlijk breed ogen, omdat de focus van de karakteristieke koplampen aan de buitenkanten van de units ligt.
Dynamische knipperlichten
De dynamische knipperlichten zijn voor sommigen misschien niet meer dan een gimmick, maar door de van binnen naar buiten swipende beweging nemen anderen onbewust de boodschap van deze lampen beter in zich op. De knipperlichten zijn iets langer zichtbaar en bovendien feller, waardoor ze een belangrijke bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid.
HD Matrix LED-koplampen
De HD Matrix LED-koplampen laten u vergeten dat het donker is. Ze zorgen voor een daglichtachtige en nauwkeurige verlichting van de weg, zowel met dim- als grootlicht. Dankzij innovatieve technologieën worden tegemoetkomende en vooruitrijdende bestuurders niet verblind en worden verkeersborden met minder licht beschenen om weerkaatsing te voorkomen. Tegelijkertijd blijven alle ruimtes zonder voertuigen en borden volledig verlicht.
De toekomst begint hier en nu. Perfect op elkaar afgestemde camera’s, radars en ultrasoon sensoren herkennen en beoordelen rijsituaties. Deze technologie kan u ondersteunen en is ook in staat om in te grijpen als er geen andere optie is. Ga met ons mee op weg naar een autonome rijbeleving, zodat we daar in de toekomst de vruchten van plukken.
Hij heeft nu al de antwoorden op de vragen van een nieuw tijdperk. Hij is klaar voor de komst van een autonoom era. Met de Audi AI remote garage pilot is uw auto via de smartphone automatisch in en uit de garage te rijden, zonder dat u erin zit. Met de Audi AI remote parking pilot voert uw Audi zelfstandig parkeermanoeuvres uit, zelfs op krappe plekken.
En autonoom rijden? Dat kan technologisch nu al, maar het is nog even wachten op wetgeving. Voor de introductie van autonome assistentiesystemen moeten landen juridische randvoorwaarden opstellen. Bovendien vergt de komst van deze technologie specifieke aanpassingen en tests. Daarom volgt de software-unlock van de Audi AI remote parking pilot en de Audi AI remote garage pilot stap voor stap, op basis van nieuwe wetgeving.
De Audi AI remote parking pilot en Audi AI remote garage pilot zijn leverbaar als onderdeel van de assistentiepakketten ‘AI Parking’ en ‘AI plus’. Daarnaast zijn er nog andere pakketten met geavanceerde elektronische hulpsystemen. Zo omvat assistentiepakket City onder meer de kruispuntassistent, die op kruisingen van opzij naderend verkeer waarneemt en bij dreigend gevaar de bestuurder met een symbool, alarmsignaal of remingreep waarschuwt. Eveneens inbegrepen: uitstapwaarschuwing, die de bestuurder en passagiers bij het openen van een portier attendeert op verkeer dat van achteren nadert.
In assistentiepakket Tour zit onder andere adaptive drive assist inclusief fileassistent en bottleneck assist, waarmee het gemakkelijker rijden is in stroperig verkeer en bij wegversmallingen. Ook inbegrepen zijn adaptive cruise control, active lane assist en predictive efficiency assist, een afslag- en uitwijkassistent alsmede emergency assist.
Voor de werking van alle assistentiesystemen is een hightech onderdeel van Audi van wezenlijk belang: zFAS, de centrale regelunit voor al deze technologie. Deze computer heeft aan de hand van alle sensorgegevens voortdurend een gedetailleerd beeld van wat er rondom de auto gebeurt. Afhankelijk van de uitrusting leveren vijf radars, vijf camera’s, twaalf ultrasoonsensoren en een laserscanner informatie.
De aanhangerassistent is een grote vooruitgang in achteruitrijden. Met een caravan of trailer manoeuvreren is daarmee gemakkelijker dan ooit. Geef behoedzaam gas en bepaal de hoek waarmee u achteruit wilt rijden. De aanhangerassistent neemt vervolgens het sturen voor zijn rekening en zorgt daarbij dat de combinatie stabiel blijft.
Dynamische vierwielbesturing
De dynamische vierwielbesturing draagt bij aan een sportieve handling en een goede stabiliteit. De dynamische besturing van de voorwielen heeft een variabele overbrenging, waardoor per rijsituatie meer of minder stuuromwentelingen nodig zijn. De achterwielen sturen op lage snelheid tegen, waardoor de draaicirkel van de A6 Avant tot 1,1 meter kleiner wordt. Dan draait deze bijna vijf meter lange auto moeiteloos een klein rondje. Bij hogere snelheden bewegen voor- en achterwielen in dezelfde richting, wat voelbaar is aan de rotsvaste stabiliteit. Zelfs bij een abrupte koersverandering behoudt de auto dan zijn rust. Met de vierwielbesturing wordt autorijden veiliger en comfortabeler.
Vier onderstelset-ups
Audi levert vier onderstelvarianten: een standaard onderstel met stalen vering, een sportonderstel, een onderstel met instelbare demping en adaptive air suspension (luchtvering), eveneens met instelbare demping. Met name met de luchtvering heeft de A6 Avant een zeer goed afrolcomfort in combinatie met een sportieve handling. Via Audi drive select zijn de instellingen aan te passen aan rijstijl en wegconditie, van ontspannen comfortabel tot aan stabiel sportief.
Ontdek ze allemaal
Plan vrijblijvend je proefrit in of vraag een offerte aan.
Welkom bij Pouw. Nieuwe en gebruikte personenauto's, bedrijfswagens. Vakkundig onderhoud en reparaties.